Vyberte oblasť svojho záujmu Najlepšia antikoncepcia? Ženské problémy Ako otehotnieť Domov
Láska z billboardu





Vstup pre odbornú verejnosť

Poradňa Antikoncepcie

Nachádzate sa v Poradni Antikoncepcie, pre otázky týkajúce iných tém, využite ďalšie naše poradne: Poradňa tehotenské otázky, Poradňa vaginálne problémy, Poradňa pre snažilky.

Na vaše otázky odpovedá:
MUDr. Ján Macejka
Gynekologická ambulancia II.
NsP F. D. Roosevelta, L. Svobodu 1, 974 00 Banská Bystrica


Položiť otázku lekárovi

Odpovede na otázky vložené do poradne sú poskytované odborne spôsobilou osobou - lekárom. Napriek tomu je nevyhnutné každú odpoveď vnímať a nakladať s ňou len ako so všeobecným medicínskym názorom, tvrdením či informáciou. Odpoveď ani akúkoľvek jej časť v žiadnom prípade nemožno považovať za terapeutickú radu, určenie diagnózy (tak pozitívne ako ani negatívne) či odporučenie, určenie alebo nastavenie konkrétnej liečby. Za týmto účelom odporúčame osobne vyhľadať odborne spôsobilú osobu - lekára špecializovaného v príslušnom odbore, ktorý by mal byť na základe osobného stretnutia a vyšetrenia pacienta spôsobilý poskytnúť konkrétne informácie a uskutočniť prípadne zabezpečiť uskutočnenie relevantných úkonov a opatrení (napr. nastavenie konkrétnej liečby atď.).
 

Príspevky v poradni

27.10.2014, Lunytta a antibiotiká
Dobrý deň. V prvý deň užívania šiesteho blistra HAK som sa začala liečiť Bioparoxom, ktorý obsahuje fusafungín. Môže byť preto znížený účinok HAK? Bioparox budem mať najmenej 7 dní, teda počas užívania všetkých tabletiek z prvého radu. Máme pri pohlavnom styku používať aj inú ochranu? Eva

Odpoveď lekára:
Bioparox neznižuje účinok hak´mozeze ostať preto úplne spokojná a pokojná.tym pádom ste už od ostatnej ochrany.

26.10.2014, x
Uzivam treti mesiac antikoncepciu dienorette. 2.oktobra som mala prvy pohlavny styk bez ochrany, kedze beriem antiku. 15. Oktobra som mala dostat menstruaciu ale len som sa trosku spinila. Skoncilo to po dvoch dnoch. Branie antiky bolo pravidelne bez prerusenia, vracania alebo hnacky. Tyzden sa mi toci hlava a mam mierny tlak v podbrusku. Mozem byt tehotna alebo to moze mat inu pricinu? DAkujen za pomoc.

Odpoveď lekára:
Tehotná nie ste splnenie považujete za menštruáciu je to obrovská výhoda tohto preparátu pri ktorom môžete mat strele len takéto splnenie . Tehotná určite nie ste, pokračujte ďalej v užívaní Dienorette.

25.10.2014, Oddychový týždeň
Dobrý deň pán doktor. Beriem Belaru a spájala som bez pauzy 2 cykly antiky, v oddychovom týždni som nedostala krvácanie a tak som bola na 4 oddych. deň na sono alekár mi povedal, že mi nedorástla sliznica a nemá sa čo odlúčiť, že má 3mm. Mám 2 otázky.1. Na tretí deň oddychového cyklu som mala pohl. styk, bola som chránená?2.Ako je to s tou nízkou sliznicou pán doktor? Vďaka

Odpoveď lekára:
1, boli ste chránená 2, nízku sliznice máte vďaka užívaniu háku bez prestávky toto vôbec neriešte všetko je ok pokračujte ďalej v užívaní hak.

24.10.2014, Prvy oddychovy tyžden
Dobry deň , chcela by som sa opytať ak beriem antikoncepciu prvy mesiac a mam teraz prvy oddychovy tyždeň , či mi mala mens. nastupiť hend na prvy oddychovy den alebo je normalne ak pride až na treti štvrty ?

Odpoveď lekára:
Je úplne normalnéze menštruácie príde okolo toho tretieho oddychového dňa musíte si však uvedomiť že nie ste stroj a nie vždy musí menstruacia orist presne na ten tretí deň. Niekedy môže prísť skôr niekedy neskôr . Podstatne je to že ste stále chránená

24.10.2014, som tehotna?
zacala som brat antikon. Belisa. Na siedmi den uzivania som mala nechraneny sex. Pred 2 dnami som dobrala balenie a este som nedostala menstruaciu. Je mozne ze som tehotna?

Odpoveď lekára:
Ak ste začali s užívaním antiky v prvý deň cyklu a nespravili ste chybu v užívaní tehotná nie ste . Niekedy v prvom cykle užívania hak sa môže stať že menštruácie vôbec nepríde . Aj keby vôbec neprišla pokračujte ďalej v obvyklej schéme užívania antikoncepcie

22.10.2014, ...
Dobrý deň, ja by som sa len chcela uistiť, že je všetko ok, kedže som mala položený blister s HAK na poličke kde sa začala tvoriť pleseň a včera som užila tabl. čo bola už trochu otvorená a neviem odkedy, asi som ju niekedy omylom otvorila nechtom..Mám užiť ešte jednu? Vdaka.

Odpoveď lekára:
nemusíte užiť dalšiu tbl,táto bude určite účinná.

21.10.2014, Karhleight
Dobrý večer pán doktor chcem sa opýtať začala som užívať antikoncepciu karhleight a mam obavy lebo v tom letáku je napísané že u žien ktoré užívajú túto antikoncepciu sa zvyšuje riziko rakoviny prsníka ale nie je dokazané že je to od antikoncepcie a u žien ktoré lieky vysadili riziko klesá je to pravda všetko lebo mám strach či ju mám užívať alebo nie lebo idem aj na sono prsníkov prvá krát a dosť sa už bojím ked som si to prečítala za odpoved dakujem

Odpoveď lekára:
nemusíte mať žiadne obavy z užívania antikoncepcie a rakoviny prsníkov,firmy v letáku spomenú v podstate všetky možné choroby,aj tie,ktoré sa pri užívaní hak vôbec nevyskytnú.pokračujte dalej v užívaní Karhleihgt,je to super voľba-takže bez obáv.

21.10.2014, Petra
Dobrý deň, mám 21 rokov a užívam Triquilar už piaty mesiac. Doteraz som vždy začala brať prvú tabletku v sobotu, ale nechtiac som si teraz zobrala tabletku už v piatok. Môže to nejak ovplyvniť môj cyklus? Odporúčate mi, aby som odteraz tabletky užívala už od piatku alebo sa môžem vrátiť k úživaniu prvej tablety v sobotu? Za odpoveď vopred ďakujem. Petra

Odpoveď lekára:
nič sa nedeje,všetko je v poriadku,chránená stále ste,pokračujte dalej v užívaní hak.

21.10.2014, antikoncepcia
Dobrý deň, chcela by som sa spýtať, ako mam ďalej postupovať, ak som pri riadnom užívaní antikoncepcie (plus-minus hodina) začala obvyklú sedemdňovú prestávku, no menštruácia sa ani po štvrtom dni neobjavila. Mám začať užívať ďalšie balenie riadne, alebo sa mohlo stať, že som otehotnela, a tak najskôr vylúčiť tehotenstvo? Ďakujem

Odpoveď lekára:
ak ste nespravili chybu v užívaní,tehotná nie ste,toho sa vôbec neobávajte.niekedy pri užívaní hak je možné,že menštruácie nepríde vobec.ak vám menštruácie nepríde,kludne a bez obáv pokračujte v užívaní dalej.

21.10.2014, belara
dobrý deň, moja otázka znie- po užití prvej tablety z blistra(po 7dnovej pauze), som mala asi po 2,5-3 hod jednorazovú hnačku, pričom som dalšiu pilulku neužila, až na druhý deň. Mám panický strach z možného tehotenstva. Menzes mi má prísť až o týžden, po doužívaní. Bola som aj u gynekologa, povedal že všetko je v poriadku. Stresujem sa zbytočne podla Vás?

Odpoveď lekára:
stresujete sa zbytočne,súhlasím s názorom Vášho gynekologa.

predošlá strana

ďalšia strana


Domov | Najlepšia antikoncepcia? | Ženské problémy | LejdyKlub | Súťažte s nami | Naše poradne
(c) 2010 LadeePharma Slovakia, s.r.o., All rights reserved, web-design: www.istudio.sk
Prevádzkovateľom týchto stránok je spoločnosť LadeePharma Slovakia, s.r.o., so sídlom Prievozská 4D, 821 09 Bratislava,
IČO: 45 909 652, zapísaná v OR OS Bratislava I, Odd.: Sro, Vložka č.: 68334/B