Vyberte oblasť svojho záujmu Najlepšia antikoncepcia? Ženské problémy Ako otehotnieť Domov

Poradňa Antikoncepcie

Nachádzate sa v Poradni Antikoncepcie, pre otázky týkajúce iných tém, využite ďalšie naše poradne: Poradňa tehotenské otázky, Poradňa vaginálne problémy, Poradňa pre snažilky.

Na vaše otázky odpovedá:
MUDr. Ján Macejka
Gynekologická ambulancia II.
NsP F. D. Roosevelta, L. Svobodu 1, 974 00 Banská Bystrica


Položiť otázku lekárovi

Odpovede na otázky vložené do poradne sú poskytované odborne spôsobilou osobou - lekárom. Napriek tomu je nevyhnutné každú odpoveď vnímať a nakladať s ňou len ako so všeobecným medicínskym názorom, tvrdením či informáciou. Odpoveď ani akúkoľvek jej časť v žiadnom prípade nemožno považovať za terapeutickú radu, určenie diagnózy (tak pozitívne ako ani negatívne) či odporučenie, určenie alebo nastavenie konkrétnej liečby. Za týmto účelom odporúčame osobne vyhľadať odborne spôsobilú osobu - lekára špecializovaného v príslušnom odbore, ktorý by mal byť na základe osobného stretnutia a vyšetrenia pacienta spôsobilý poskytnúť konkrétne informácie a uskutočniť prípadne zabezpečiť uskutočnenie relevantných úkonov a opatrení (napr. nastavenie konkrétnej liečby atď.).
 

Príspevky v poradni

31.7.2013, špinenie
chcela by som sa spítať čo mohlo sposobiť mesiac špinenia? pohlavný styk som s nikím nemala... koncom 7 mesiaca som trošku začala špiniť potom som dostala menzes a po skončení menzesu za 3 dni sa mi opat špinenie vrátilo niekedy aj trošku ako keby s krvou! a teraz ku koncu 8 mesiaca mám dostať zasa menzes a špinenie furt pretrváva niekedy aj trošku krvy..... používam antikoncepciu Daylette.....Ďakujem za odpoveď

Odpoveď lekára:
Spinenie je spôsobené tym, ze uvedená antikoncepcia vam neudrzi cyklus, preto som za zmenu hak na lunytta

30.7.2013, o antikoncepcii
Dobry den.Pan doktor mala by som otazku na Vas.mam posledne tri tabletky lunytty a mam hnacku uz dva tyzdne a chcela by som vysadit.lenze dnes som mala styk s priatelom a urobil sa domna.mozem uz zruzit tie posledne tri tabletky?neostanem tehotna?je mi velmi zle na vracanie bolesti brucha neviem ci to konkretne tabl robi?dakujem andrea

Odpoveď lekára:
Môžete teraz uz prestat, resp dat si prestavku v uzivani hak, tehotná nie ste

30.7.2013, otazka
Dobry den, uzivam hak uz dlhodobo aj 5 rokov, ale mavala som aj prestavky, aj som ich striedala a nikdy som nemala ziadne problemy. teraz mam uz 4 mesiace femoden, som s nim spokojna, ale uz vyse tri tyzdne mam kasel, aj taky dusivy. vyter mam v poriadku, ale som silna alergicka, ze to moze byt aj z toho mi povedala lekarka. lieky na alergiu uzivam dlhodobo, ale kasel som nikdy nemala. no a teraz asi tyzden ma boli chrbat, bok okolo prs, aj predu ako mam hrudnik a rebra na tej strane, lenze myslim si, ze to moze byt aj prievan. moja otazka teda znie_:moze byt toto z hak? mam ju vysadit radsej? alebo co mam robit? dakujem.

Odpoveď lekára:
Nemyslim si ze uvedené problémy su z užívania hak, pokracujte v uzivani dalej

30.7.2013, žiadna menštruácia
Dobrý deň, Rada by som sa poradila s mojim problémom. Mám polycistické vaječníky ( s čím súviseli ďalšie problémy - ochlpenie, veľmi nepravidelná menštruácia), lekár mi predpísal antikoncepciu Diane35, s ktorou som bola veľmi spokojná. Po tom, ako túto HAK stiahli z obehu z lekární, mi predpísal Dienorette, Beriem Dienorette 3 mesiace, avšak minulý mesiac som mala krvácanie len 1 deň, alebo skôr špinenie. A tento mesiac krvácanie neprišlo. Partnera nemám, je normálne, že po dlhodobom užívaní HAK niekedy k menštruácii nedochádza?

Odpoveď lekára:
Pri dienorette je to uplne normalne, nerieste to, vsetko je v poriadku, pokracujte v uzivani dienorette dalej

29.7.2013, menštruácia
dobrý deň pred mesiacom som vysadila antikoncepciu z dôvodu že som stále mala silnú menštruáciu..po vysadení mi prišiel menzes o paru dni skôr a teraz je už 9 deň čo ju mám a je veľmi slabá ( niekedy to vyzerá akoby to bolo iba špinenie) neviete čím to môže byť?

Odpoveď lekára:
Aj slabé krvácanie môžete považovať za menstruaciu

29.7.2013, tehoetnstvo
Dobrý deň pán doktor, pred 4dňami som mala nechránený pohlav. styk, partner ejakuloval do mňa. Chcela by som sa spýtať po akej dobe si mám spraviť tehotenský test a je možné,že už by som mala nejaké priznaky? Pociťujem bolesti brucha a mám časté močenie.

Odpoveď lekára:
Uvedené príznaky este o tehotenstve nesvedcia. Pockajte na menstruaciu, ak pride, test je zbytočný, ak nepríde, spravte si tehotensky test

29.7.2013, posun v tabletkach
dobry den, uzivam yadine. chcela som si odlozit menzes a zacala som uzivat yadine, cize ho uz uzivam 29 dni. zacal mi ale menzes. mozem teraz prestat uzivat na 7 dni a potom pokracovat v novom baleni? budem chranena? nechcem douzivat to 2 balenie dokonca, nema to uz zmysel

Odpoveď lekára:
Mudro píšete, spravte si teraz prestavku a po nej začnite s uzivanim tbl z noveho blistra, chránená stale ste

29.7.2013, vysadenie hak
Dobry den, par mesiacov som uzivala hak, kvoli neziaducim ucinkom som ju vysadila po 10.tbl, dostavilo sa krvacanie, teraz mam 26.den cyklu a uz par dni mam bolest v podbrusku, nafuknute brucho, citlive prsia a naladovost, moze to byt taky neprijemny PMS z dosledku vysadenia hak ? mozem uz coskoro ocakavat menstruaciu ? ako rozpoznam priznaky tehotenstva od PMS? cely mesiac som sa chranila pharmatexom spolu s kondomom, aka je ich ucinnost ked sa pouzivaju spolu? a tehotensky test bol neg.pred 5 dnami, dakujem, lenka

Odpoveď lekára:
Uz coskoro očakávajte menstruacie, to skoršie krvácanie bolo dôsledkom vysadenia hak. A ak ste používali kondom z tehotenstva strach nemusíte mat

29.7.2013, ciphin a antikoncepcia
dobry den, chcela by som sa spytat ci antibiotika ciphin ovlyvnuju ucinok antikoncepcie. mam pocas uzivania antibiotik pouzivat aj inu ochranu?

Odpoveď lekára:
Uvedené atb neznižuje účinok antikoncepcie, stale ste teda chranena

28.7.2013, traviaci problem
Dobry den, uzivam Hak a viem ,ze traviace problemy typu hnacka alebo vracanie znizuju jej ucinok. Co vsak v pripade,ze mam hnacku len 1x do 3-4 hodin po uziti Hak a potom uz nie? Moze sa znizit ucinok Hak? Na kolko dni? dakujem.

Odpoveď lekára:
Ak zvraciate alebo mate hlavku po viac ako 3 hod od uzitia tbl ste uz plne chránená,tbl je uz vstrebana

predošlá strana

ďalšia strana










Vstup pre odbornú verejnosť



Vstup pre odbornú verejnosť