Strava a životný štýl

Japonské ženy v podstate nepoznajú termín menopauza. Väčšinu života konzumujú potraviny bohaté na fytoestrogény. Vďaka týmto látkam ani nezistia, že prešli cez prechod a návaly tepla sú u nich naozaj zriedkavé.

Potraviny

Strava a životný štýl

Konzumácia sóje a výrobkov zo sóje však stále obsahujú fytoestrogén, ktorý je hormón, aj keď prírodný. Viaže sa na estrogénový receptor, čo znamená, že ovplyvňuje ženský hormonálny systém. Práve preto nepredstavuje konzumácia sóje synonymum nehormonálnej liečby.  Návaly tepla, zmeny nálad, nekvalitný spánok, osteoporóza, sklony k depresivite, kardiovaskulárne ochorenia, s tým všetkým sa dá porátať aj bez hormónov.

Bylinky

Ak sa chceme vyhnúť fytoestrogénom k dispozícií sú bylinné odvary. Tie pomáhajú pri gynekologických výtokoch, zápaloch, pri osteoporóze, návaloch tepla, a aj pri všetkých sprievodných prejavoch menopauzy.

Zázračné bylinky pre sprievodné javy menopauzy:
  • palina obyčajná
  • šalvia lekárska
  • voduľka kanadská zvyšuje krvný tlak
  • kalina slivolistá pomáha pri silnom krvácaní v menopauze
  • yam (wild yam) je dobrý zdroj fytoprogesterónu
  • výťažok z peľového zrna

Výťažok z peľového zrna je takisto skvelá, čisto prírodná alternatíva ako zmierniť príznaky menopauzy. Účinná látka obsiahnutá v sladučkom peli sa nazýva L-tryptofán. Práve spomínaný extrakt získaný špeciálnym spôsobom prirodzene potláča návaly tepla aj nočné potenie, spolu s vitamínmi B1 a B2 zmierňuje únavu, zmeny nálad a upravuje poruchy spánku. Okrem toho obsahuje mastné kyseliny, ktoré zmierňujú bolesti kĺbov. Neobsahuje hormóny ani fytoestrogény, preto je vhodný aj pre ženy, ktoré nemôžu užívať hormóny v žiadnej forme.
 
Jógová hormonálna terapia

Špeciálna zostava cvikov harmonizuje hormóny celého tela. Pozitívne pôsobí aj v období menopauzy na sprievodné symptómy ako je urogenitálna suchosť, depresia, nespavosť, osteoporóza, krvný tlak a obeh a hladinu cholesterolu. Cvičenie zároveň reguluje hladiny estrogénu a progesterónu.

Špeciálna zostava cvikov je taká účinná, že po 3 až 4 mesiacoch cvičenia vymizli všetky príznaky menopauzy u skúmanej skupiny žien.

Antikoncepcia

Rady a tipy, ako sa čo najlepšie chrániť antikoncepciou.

chcem vedieť viac »

Intímne zdravie

Intímne zdravie ženy je mimoriadne dôležité. Chráň si ho aj ty!

chcem vedieť viac »

Ako otehotnieť

Odpovede na najdôležitejšie otázky pre všetky budúce mamičky.

chcem vedieť viac »

Čakám bábätko

Rady, odpovede a pravidlá, čo robiť a nerobiť v tehotenstve.

chcem vedieť viac »

Starostlivosť o pleť

Zachovajte si sviežu a žiarivú pleť po celý život.

chcem vedieť viac »

Klimaktérium

Po päťdesiatke život nekončí. Naopak, práve začína :).

chcem vedieť viac »
Hore