Ako na symptómy?

Klimaktérium sprevádzajú aj časté výkyvy nálad. Dostavuje sa podráždenosť, nervozita a neschopnosť koncentrácie. 

Ak ste unavená, podráždená, zle spíte, nič vás nebaví, a napriek všetkej snahe sa nedokážete sústrediť na viac než pár minút, spozornite. Je načase získať naspäť predošlú kvalitu života. Nepôjde to ale samé od seba. Na zlepšení psychickej kondície treba pracovať. Tým však získate lepší život, a to za to stojí!

Zhoršená psychika sa obvykle prejaví aj na fyzickom vzhľade – môžu sa vyskytnúť kruhy pod očami, pupienky a vyrážky, bledá pleť či vypadávanie vlasov. To vám na dobrej nálade tiež rozhodne nepridá.

Ako môžete zlepšiť svoju psychickú kondíciu?
Pohyb na čerstvom vzduchu

Pri nízkych teplotách, daždi a mnohých ďalších faktoroch nás z domova len tak niečo nedostane. A práve nedostatočný pobyt na čerstvom vzduchu zapríčiňuje zlú náladu, nevrlosť, nekvalitný spánok alebo sklony k nesprávnej funkcii metabolizmu. Vyjdite si po práci na pol hodiny až hodinu von alebo si predĺžte vychádzku so svojím štvornohým miláčikom. Ocení to nielen on, ale predovšetkým vy.

Spánok ako podceňovaná nutnosť

Všetci vieme, že spať by sme mali asi 8 hodín denne. Pre mnohých ľudí je to ale dnes problém. Pre pracovnú vyťaženosť, starosti, či problémy so spánkom, spia dnes ľudia menej a ich spánok má horšiu kvalitu. To sa odráža aj na funkcii a zdravotnom stave organizmu. Každý deň by sme mali spať približne rovnakú dobu, t.j. 6 až 8 hodín, a to aj v dobe voľna.

Spánok nepredstavuje len počet prespaných hodín, ale predovšetkým jeho kvalitu. Je dobré dodržiavať aj tzv. spánkovú hygienu. Ak sa vám pri všetkej snahe spánok vyhýba, na vine sú pravdepodobne hormonálne zmeny spôsobené práve prechodom. V tom prípade si kúpte v lekárni doplnok stravy na prírodnej báze, ktorý je určený práve na odbúravanie negatívnych prejavov klimaktéria.
 
Začnite deň pohárom vody

Pitný režim je veľmi dôležitý, a práve preto ráno začnite pohárom vlažnej vody. Tým naštartujete metabolizmus a povzbudíte telo k lepšej funkcii. Človek by mal prijímať 30 – 40 ml vody na 1 kg hmotnosti. Sladené limonády alebo ochutené vody nie sú pre organizmus vhodné. Nápoje s bublinkami nie sú  dobrou voľbou pre obsah oxidu uhličitého. Nepite veľké množstvo vody naraz, ale pravidelne, po pohároch. Nezabudnite: káva, čierny čaj a sladené limonády sa do pitného režimu nezapočítavajú!

Zdravá strava po celý život

Keď sa povie „očista“, väčšine ľudí sa vybaví diéta, hlad a zeleninové či ovocné šťavy. No po „zdravom“ týždni o hlade nabehneme opäť na normálny režim, keď si dáme tučné jedlo, hotové jedlá, polotovary, fastfood, neskoré večere, alkohol atď., a telo má šok!  Skúste na to ísť ináč.

Vynechajte navždy nezdravé jedlá, polotovary, zemiakové lupienky, jedlo z fast foodu, ale tiež obmedzte pečivo a ak je to možné, vždy voľte pečivo zo žitnej múky. Vždy sa dá vybrať zdravá náhrada – napr. domáce zeleninové čipsy, 80 % čokoláda, domáce pečivo a pod. Uvidíte, že už o pár dní sa budete cítiť lepšie a časom to uvidíte aj na veľkosti oblečenia.

Odbúrajte cukry

Sladené limonády, čokoládové tyčinky, „zdravé“ müsli tyčinky a mnoho ďalších sladkých chuťoviek síce na chvíľu uspokojí naše chuťové bunky, ale ich pravidelná konzumácia zapríčiňuje choroby a my tlstneme. A kilá navyše nám rozhádzanú psychiku určite nezlepšia. Navyše, ak budeme jesť viac cukru, žiadame telo o viac inzulínu, namáhame si pankreas a celý organizmus. Z dlhodobého hľadiska si môžeme spôsobiť cukrovku, chronickou únavu, obezitu, ale i ďaleko závažnejšie choroby.

Starostlivosť o telo aj ducha

Aj telo si zaslúži vašu starostlivosť. Zájdite si na zábal celého tela, masáž, do sauny či vírivky. Nielenže to prospeje pokožke, ale bude to aj balzam na dušu. V prípade, že nemáte veľa času, vyskúšajte domáci zábal na vlasy napr. z kokosového oleja, domáci peeling na pleť z ovsenej múky, ale tiež zábal proti celulitíde z jogurtu, olivového oleja a škorice. Skúste si z tejto starostlivosti o seba spraviť pravidelný rituál, ktorý si zamilujete.

Pohybom k úsmevu

Necítite sa dobre a ste stále unavená a bez nálady? Chýba vám pohyb. Môžete vyskúšať cvičenie doma, ale aj lekcie jógy či pilates. Na škodu nie je ani pravidelné posilňovanie vo fitness centre. Dnes máme mnoho možností, ako si spevniť postavu a prísť na pozitívne myšlienky.

Milujte sa 

Dotyky a fyzický kontakt sú pre náš život rovnako dôležité ako jedlo alebo voda. Ak práve nie ste zaľúbení, alebo nemáte stáleho partnera, objímte deti, príbuzných, kamarátov, psov alebo mačky.

Doplnky stravy

Existujú prípravky určené na potláčanie príznakov počas prechodu. Je ich však nutné užívať aspoň tri mesiace, za kratšiu dobu sa nestihnú úplne prejaviť pozitívne účinky a vymiznutie ťažkostí. Vyberte si však prípravok, ktorý je pokiaľ možno prírodný a neobsahuje hormóny (ani fytoestrogény, čo sú hormóny na prírodnej báze). Vhodné sú prípravky s unikátnym plazmatickým extraktom z peľového zrna.
Viac informácií o výživových doplnkoch Chcem vedieť viac

Antikoncepcia

Rady a tipy, ako sa čo najlepšie chrániť antikoncepciou.

chcem vedieť viac »

Intímne zdravie

Intímne zdravie ženy je mimoriadne dôležité. Chráň si ho aj ty!

chcem vedieť viac »

Ako otehotnieť

Odpovede na najdôležitejšie otázky pre všetky budúce mamičky.

chcem vedieť viac »

Čakám bábätko

Rady, odpovede a pravidlá, čo robiť a nerobiť v tehotenstve.

chcem vedieť viac »

Starostlivosť o pleť

Zachovajte si sviežu a žiarivú pleť po celý život.

chcem vedieť viac »

Klimaktérium

Po päťdesiatke život nekončí. Naopak, práve začína :).

chcem vedieť viac »
Hore